8 tips how to improve your english

Angličtina sa považuje za jazyk, ktorým rozpráva celý svet a predsa sa nájdu aj taký, ktorý ju dobre nevedia. Rovnako som na tom bola aj ja pred tromi rokmi. V tom čase som si dávala prihlášku na dve bilingválne gymnáziá a paradox je, že som nevedela anglicky. Počas prvého ročníka som bola doslova mučená angličtinou. Samé testy, interviews, konverzácie a nespočetné množstvo esejí. Druhý a tretí ročník obsahoval menej angličtiny ako takej, ale za to som mala odborné predmety v angličtine. Vďaka tomu som sa s týmto jazykom skamarátila a prestala som ho brať ako cudzí. Úprimne, najviac som si angličtinu zlepšila tým, že som sa ju rozhodla študovať, čiže som s ňou v kontakte takmer stále. Za ten čas som prišla na pár ďalších skvelých tipov, pomocou ktorých si tú angličtinu naozaj zlepšíte.

1. Film/ Seriál
Podľa mňa je to asi najlepší tip ako sa zlepšiť v cudzom jazyku, pretože počúvate správnu výslovnosť a tiež vám to pomôže v tom, aby ste chytili anglický prízvuk. Zo začiatku som fungovala tak, že som musela mať slovenské titulky a po čase som ich nahradila za anglické. 

2. Knižka
Rovnako skvelý tip ako ten predošlý, ale s tým rozdielom, že čítať v angličtine je podľa mňa trochu ťažšie. Najlepšie je si kupovať knižky podľa vašej úrovne angličtiny, aby sa nestalo, že nerozumiete každé druhé slovíčko. Odporúčam si vypisovať všetky slovíčka, ktoré neviete. Ak chcete najprv si pozrite film a až potom sa pustite do knižky, aby ste aspoň dopredu mali nejakú šajnu o čom tá knižka je a možno to pre vás bude o niečo ľahšie. 

3. Aplikácie
Aplikácie sú ďalším spôsobom ako sa zlepšiť v angličtine.
Learn English Words Free- musím uznať, že je to najlepšia appka na učenie nových slovíčok a tiež používam rovnakú pri učení francúzštiny
Môj tip: Nauč sa jedno nové slovíčko každý deň a zapíš si ho a najlepšie bude, ak ho budeš mať niekde na viditeľnom mieste.  
English Conversation Practise-túto aplikáciu si pochvaľujem najviac zo všetkých pretože nie je iba ako konverzácii ako takej, ale aj o počúvaní, kvízoch a hlavne si tam môžete nahrávať svoj hlas a zistiť v čom máte medzery ohľadne rozprávania v angličtine
Learn English with Doulingo- táto aplikácia je ako stvorená pre tých, ktorý sú úplný začiatočníci alebo už čo to vedia, ale stále sa zaraďujú medzi začiatočníkov 
Google translate- prekladač využívam hlavne kvôli správnej výslovnosti a opisu daného slova v angličtine (Viem, môžete si to nájsť aj v slovníku, ale myslím si, že toto je jednoduchší a najmä rýchlejší spôsob).

4. Kurz/ doučovanie
Prihlásiť sa na jazykový kurz nie je nikdy na škodu. Kurz alebo teda doučovanie je v podstate to isté ako hodina angličtiny v škole, ale má to veľa výhod. Na doučovaní či kurze sa lektor snaží, čo najviac sa vám prispôsobiť a určite sa vám aj viac venuje ako učiteľ počas angličtiny v škole.

5. Obklopujte sa ľuďmi, ktorý vedia anglicky
Keď sa učíte nejaký jazyk nie je na zahodenie ak ho niekto vo vašom okolí plynule ovláda. Takisto do tohto tipu zahŕňam napríklad anglické alebo zahraničné tábory, kde sa to hemží ľuďmi, ktorý skvele ovládajú angličtinu.

6. Hudba
Najľahší spôsob ako sa naučiť nové slovíčka či frázy je práve pomocou hudby. Zvoľ si žáner, ktorý najradšej počúvaš a popri tom si môžeš čítať text. Pre začiatočníkov je najlepšia buď country alebo akustická hudba, ktorá má pomalší text čiže je jednoduchší na pochopenie. Neodporúčam rapp pretože je o dosť rýchly niekedy až príliš takže je omnoho ťažší na zachytenie každého slovíčka.

7. Cestovanie
Najideálnejšie je vycestovať do anglicky hovoriacej krajiny v ktorej ste nútený hovoriť a porozumieť anglicky. Ale ak ste začiatočníci tak to nie je veľmi múdry nápad. Mohol by ste byť frustrovaný, že nič nerozumiete a nie to ešte, aby ste zo seba niečo vykoktali.

8. Denník
Posledný tip asi nebude zaujímať každého, ale aj tak sa s ním chcem podeliť aspoň pre tých, ktorý si vedú denník. Nemusí to byť doslova denník stačí, ak si pravidelne zapisujete nejaké príhody alebo zážitky. Začnite to robiť v angličtine. Obohatíte si slovnú zásobu a po čase vám písanie v angličtine príde prirodzenejšie.

Share This Article:

, , ,

CONVERSATION

16 comments :

  1. Ja mám s anglitinou problém, je to moja nočná mora. Preto sa chystám tieto triky vyskúšať - rozhodla som sa pustiť do jedného kurzu, tak som celkom zvedavá. :)

    Pozývam ťa na narodeninovú súťaž na mojom blogu o kozmetiku Manufaktura. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Držím ti palce! Kurz ti určite pomôže. :)

      Delete
  2. Ja som sa angličtinu naučila najmä vďaka doučovaniu, filmom a hudbe.. A tiež si aj teraz píšem s ľuďmi zo sveta a tak som "prinútená" hľadať slová na vyjadrovanie svojich myšlienok :)

    ReplyDelete
  3. Naprosto souhlasím! Já jsem se díky filmům, seriálům a videím na youtube naučila anglicky víc, než za 10 let ve škole :)

    ReplyDelete
  4. Toto by sa mi uplne zišlo myslím že keby sa tým riadim už dávno by som sa určite zlepšila, nikdy som nebola dobrá v angličtine ale chcela som ju vedieť len akosi mi robi problemy ten slovosled viet:-/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stále môžeš byť dobrá v angličtine len musíš chcieť. :)

      Delete
  5. Super clanok, no moja anglictina je velmi biedna, ale rozhodla som sa, ze sa jej zacnem naplno venovat...tak dufam, ze to aj dodrzim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem a zároveň som aj rada za to ako si sa rozhodla. :)

      Delete
  6. musím len súhlasiť že sú to super rady :) aplikácie síce nepoznám ale určite pozriem :)

    ReplyDelete
  7. Skvelé tipy! Filmy, seriály a knihy mi najviac pomohli zlepšiť angličtinu :)
    NEW POST : THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  8. Skvelý článok :)
    partofnicol.blogspot.sk

    ReplyDelete
  9. Mne asi najviac pomahaju serialy a Kindle :) tym, ze sa tam lahsie knihy zhanaju po angl bola som viac menej donutena :)

    Pozyvam na luxusnu GIVEAWAY o kulmu ROWENTA a velky balicek kozmetiky DOVE, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/09/obrovska-dove-rowenta-giveaway.html

    ReplyDelete
  10. Skvělé tipy! :) Já jsem se teď o prázdninách začala mnohem víc dívat na filmy a seriály v originále a myslím, že to mi hodně pomohlo, abych anglicky rozumněla, s mluvením jsem na tom stále nic moc, dokážu mluvit, ale necítím se nijak sebejistě :)


    AXE Giveaway | Another Dominika

    ReplyDelete
  11. S angličtinou som nikdy problémy nemala, ale popravde naša školská angličtina nestojí za veľa. Takze pre mňa asi číslo jedna filmy, hudba a dakedy dávno aj hry. Angličtina je veľmi dôležitá, je dobré ju vedieť čo najlepšie :) pekný článok a užitočné tipy

    ReplyDelete
  12. Moja angličtina sa zlepšila na úroveň, na ktorej som teraz práve a hlavne vďaka seriálom, ktoré pozerám len v originálnom znení - v angličtine. Nikdy som nebola ten typ človeka, ktorému by jazyky išli nejak veľmi dobre, vždy to bolo tak na 2-3ku, ale pozeraním seriálov som to dobehla a zmaturovala som na úrovni B2 na 1tku :)
    Caroline

    ReplyDelete
  13. Super, užitočné tipy ..Určite rada vyskúšam jednu z tých aplikácii a aj tip číslo 8 . Len tak dalej :)
    http://tmatejcikova.blogspot.sk/

    ReplyDelete