My detoxication



Detoxication of my body

V čom spočíva detoxikácia?
Hlavný účel detoxikácie je zbaviť telo toxínov, ktoré sa zvyknú nahromadiť v tele ak máte väčšiu hmotnosť alebo keď sa stravujete nezdravo. Mnohí ľudia sa rozhodnú, že to musia zmeniť. Teda, že zmenia svoj jedálniček, začnú cvičiť a samozrejme chcú schudnúť. Lenže ak je ich telo plné škodlivých látok namiesto spaľovania kalórií ich telo využíva energiu na to, aby sa zbavilo škodlivých látok. Čiže telu neostane energia na to, aby spaľovalo kalórie. Preto si myslím, že ak ste pevne rozhodnutý, že chcete schudnúť najprv telo detoxikujte. Bude to mať určite lepší efekt.

O aký druh detoxikácie ide?
Ide o 10 dňovú očistu so zelenými smoothies. Každý recept je zložený z listovej zeleniny, ovocia a vody. Skoro každá očista tela je založená na tom, že v podstate hladujete, ale pri tejto nie. Povedala by som, že je to práve naopak. Smoothie vás zasýti a ak jete počas dňa 4-6krát rovnako ako ja, môžete si kľudne popri tom dať surovú zeleninu, ovocie, šalát alebo na tvrdo uvarené vajíčko. Ďalšia dosť dôležitá podmienka je, že denne musíte vypiť dva litre vody, čo je asi 8 pohárov. Okrem vody môžete piť aj detoxikačný alebo hocijaký iný bylinkový čas.

Čoho sa musíte počas detoxikácie vzdať?
Mäsa, mlieka, syrov, alkoholických nápojov, piva, kávy, sýtených/nízkokalorických nápojov, polotovarov, vyprážaných jedál, potravín, ktoré obsahujú rafinované sacharidy čiže biely chlieb, cestoviny atď., ale hlavne sa musíte zriecť cukru. Osobne pre mňa bolo najťažšie vzdať sa cukru keďže doslova milujem sladké.

Aké výsledky by vám mala priniesť detoxikácia?
Okrem toho, že vás zbaví škodlivín má aj ďalšie pozitívne účinky.
-zníženie hmotnosti (2-9kg)
-nadobudnutie energie a aj duševnej rovnováhy
-zlepšenie spánku a trávenia
-obmedzenie chuti na sladké
-odstránenie problémov s nadúvaním

Vedľajšie účinky detoxikácie?
-únava
 Počas detoxikácie by ste mali čo najviac oddychovať a počúvať, čo chce vaše telo.
-bolesť hlavy a kĺbov
-zvracanie
Je to normálne ak pociťujete bolesti hlavy a keď sú bolesti neznesiteľné svedčí to o tom, že vaše telo je plné toxínov. To isté platí aj o zvracaní.
-nervozita
-podráždenosť
-nutkavé chute
Mala som ich tiež, ale dôležité je nepodľahnúť im. Nutkavé chute máte preto, lebo vaše telo túži po strave na aké bolo pred tým zvyknuté.

Ako na mňa pôsobila detoxikácia?
Prvé štyri dni som sa cítila viac unavená ako obvykle. Celkovo bol pre mňa najhorší druhý deň, pretože si moje telo pýtalo niečo sladké. Muselo si zvyknúť na to, že ho nedostane a odvtedy nemám nutkanie siahnuť po cukríkoch. Síce je táto očista zostavená tak, aby ste sa necítili hladní pre vaše telo to bude šok, že vašim hlavým zdravom živín bude smoothie, teda mixovaná strava. V polovici detoxu sa to pre mňa stala rutina, aj keď mi to pripadalo tak, že jem dookola to isté.  Po detoxikácii sa cítim nesmierne hrdá na seba, že som to zvládla a že som o krok bližšie k zdravšiemu životnému štýlu. Neverila som, že to dokážem a tiež som neverila, že by mohla niečo zmeniť, ale za vyskúšanie mi to určite stálo. Okrem toho som prestala mať chuť na sladké, mám lepšiu náladu, cítim sa viac silná,  zlepšilo sa mi trávenie a dá sa povedať, že aj spánok, moja pleť je žiarivejšia

Stévia je náhrada za normálny cukor. Má veľa liečivých účinkov a je najvhodnejšia pre diabetikov alebo pre ľudí, ktorý trpia nadváhou.
Ľanové semienka sú veľmi prospešné pre telo a dokonca aj pri chudnutí. (Odporúčam vám, aby ste si radšej kúpili pomleté.)
Odporúčam si robiť smoothies do šejkra. Je to viac praktické ako do pohára. Kúpila som ho v dmke a stál cca 3€.
Ako detoxikačný čaj som zvolila tento, ktorý obsahuje citrónovú trávu, žihľavu a zalený čaj. Na detoxikáciu vám tiež úplne stačí aj obyčajný žihľavový čaj.
1. deň Bobuľovo-zelený
Budeme potrebovať:
3 hrste špenátových listov
2 šálky vody
1 jablko bez jadierok a bez šupky
1 šálka mrazeného manga
1 šálka mrazených jahôd
1 hrsť mrazeného alebo čerstvého hrozna bez jadierok
1 vrecúško stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Vložte do mixéra listovú zeleninu, zalejte ju vodou a mixujte až kým sa zo zmesi nestane zelená tekutina. Potom pridajte ostatné ingrediencie. Rozmixujte tak, aby  vám vznikol hladký krémový nápoj.
 2. deň Jablkovo-jahodový
Budeme potrebovať:
3 hrste miešanej jarnej listovej zeleniny
2 šálky vody
1 olúpaný banán
2 jablká bez jadierok a bez šupky
1 a pol šálky mrazených jahôd
2 vrecúška stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
 3. deň Jablkovo-bobuľový
Budeme potrebovať:
1 hrsť miešanej jarnej listovej zeleniny
2 hrste špenátových listov
2 šálky vody
1 a pol šálky mrazených čučoriedok
1 olúpaný banán
1 jablko bez jadierok a bez šupky
1 vrecúško stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
4. deň Bobuľovo-broskyňový
Budeme potrebovať:
2 šálky vody
2 hrste listov kučeravého kelu
1 hrsť špenátových listov
2 jablká bez jadierok a bez šupky
1 a pol šálky zmrazených broskýň
1 a pol šálky miešaného mrazeného bobuľového ovocia
2 vrecúška stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
jahody, banán a ananás
Rýchla večera
Budeme potrebovať:
1 zrelé avokádo
6 paradajok
cibuľku (ja som dala polovičku)
Zeleninový šalát
Budeme potrebovať:
5 cherry paradajok
1 zelenú papriku
polovičku alebo celú uhorku
1 kaleráb
šalát (mix jarnej zmesi)
chia semienka
ľanové semienka
mandľový olej
5. deň Broskyňovo-bobuľovo-špenátový
Budeme potrebovať:
2 šálky vody
3 hrste špenátových listov
1 šálka mrazených broskýň
1 hrsť mrazeného alebo čerstvého hrozna bez jadierok
1 a pol šálky čučoriedok
3 vrecúška stévie na dosladenie
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
jahody, maliny a žltý melón
6. deň Ananásovo-špenátový
Budeme potrebovať:
2 šálky vody
2 šálky čerstvých špenátových listov
1 šálka nakrájaného ananásu
2 šálky mrazených broskýň (môžu byť aj nektarinky)
2 olúpané banány
2 vrecúška stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
7. deň Ananásovo-bobuľový
Budeme potrebovať:
2 hrste miešanej jarnej listovej zeleniny
2 šálky vody
2 hrste špenátových listov
1 olúpaný banán
1 a pol šálky nakrájaného ananásu
1 a pol šálky mrazeného manga
1 šálka miešaného mrazeného bobuľového ovocia
3 vrecúška stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
8. deň Špenátovo-kelovo-bobuľový
Budeme potrebovať:
2 hrste listov kučeravého kelu
2 hrste špenátových listov
2 šálky vody
1 jablko bez jadierok a bez šupky
1 olúpaný banán
1 a pol šálky mrazených čučoriedok
2 vrecúška stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
9. deň Jablkovo-mangový
Budeme potrebovať:
3 hrste špenátových listov
2 šálky vody
1 jablko bez jadierok a bez šupky
1 a pol šálky manga
2 šálky mrazených jahôd
1 vrecúško stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.
Černice, maliny, jahody a mandarínky
 10. deň Ananásovo-kelový
2 hrste listov kučeravého kelu
1 hrsť miešanej jarnej zeleniny
2 šálky vody
1 a pol šálky mrazených broskýň
2 hrste nakrájaného ananásu
2 vrecúška stévie (môžete pridať aj viac, ak chce mať sladšie smoothie)
2 lyžice pomletých ľanových semienok
Prípadne: 1 odmerka proteínového prášku

Postup je rovnaký ako pri prvom smoothie.

Ako sa stravovať po detoxikácii?
Určite nezačnite hneď jesť celé potraviny. Vaše telo vy sa opäť zľaklo. Odporúčam začať jesť postupne, ale rozhodne nie sa vrátiť k svojim starým stravovacím návykom. Potom by bola celá detoxikácia zbytočná. Ja osobne som úplne vylúčila pečivo a rafinovaný cukor. V pití smoothies stále pokračujem, ale už len raz do dňa. Dôležité je, aby ste jedli ľahké jedlá, ktoré sú predovšetkým aj zdravé. Takisto neprestávajte piť veľa vody.

Moje typy:

-jedzte denne aspoň 30g vlákniny
-najlepšie je jesť 4-6krát denne v malých porciách
-zamerajte sa na organické potraviny
-okrem vody pite aj bylinné čaje (mne teraz dosť zachutil zelený čaj) alebo čerstvo odšťavené džúsy (najlepšie sú jablkový a ananásový)
-do svojho jedálnička môžete zaradiť psyllium

Ako môžem detoxikáciu viac zefektívniť?
1. detoxikačný kúpeľ nôh/ tela
Postup je jednoduchý. Nohy si 15-30min. močíte v teplej slanej vode. Tento kúpeľ pôsobí tak, že akoby z tela vyťahuje škodlivé látky. Kúpeľ je veľmi prospešný pre ľudí, ktorý trpia bolesťami hlavy a kĺbov. Navyše si pri ňom skvele oddýchnete. Rovnako ako na nohy si môžete urobiť aj klasický kúpeľ tela (samozrejme slaný), ktorý funguje na rovnakom princípe.

2. saunovanie

Saunovanie má množstvo pozitívnych účinkov. Okrem detoxikácie, spálite kalórie, posilnite váš imunitný systém a získate krajšiu pleť. Spojíte príjemné s užitočným.

Share This Article:

, , , , , , , ,

CONVERSATION

15 comments :

  1. Jem zdravo, občas si niečo doprajem, ale na detoxy moc nie som.. Keď niekto chce byť zdravý, treba jesť zdravo stále a nie len nejaký krátky čas :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Úplne s tebou súhlasím, ale aj po detoxe sa treba stravovať zdravo. :)

      Delete
  2. Skvelý článok... ja som si dala podobný detox na začiatku februára (:

    Daniela

    ReplyDelete
  3. Super článok! Jedlá aj smoothie vyzerajú geniálne! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    ReplyDelete
  4. Ja som detox nikdy neskusala ale moja maminy si zvykla robit ovocne vikendy:)

    Pozyvam na MEGA giveaway o Niveu, Rimmel a ine:) tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/03/giveaway-bioderma-nivea.html

    ReplyDelete
  5. Krásny a veľmi inšpiratívny článok. Ja už mesiac aj niečo jem inak - neviem čo to spustilo, no zo dňa na deň som vyradila čokoládu a komplet všetky kesíky či cukríky. Občas si ale niečo sladké dám (tak raz za týždeň), no snažím sa pokračovať v zdravom životnom štýle. Tento týždeň sa plánujem vrátiť aj do posilky a pozdraviť tak osobného trénera (mamkinho, ku ktorému ona chodí už asi 2 roky a ku ktorému som aj ja chodila asi 3 mesiace, no potom prišlo učenie sa na maturu a keďže je to teraz lepšie - len do kedy - tak by som sa tam chcela vrátiť). Tento detox vyzerá fakt super a určite z neho vyskúšam niekoľko receptov, napríklad ten šalát vyzerá super, no aj tie smoothies :)
    Caroline

    ReplyDelete
    Replies
    1. V prvom rade ďakujem.❤ Ja som potrebovala zmeniť alebo teda zlepšiť môj životný štýl a toto mi príde ako skvelý štart. S tým cvičením to mám podobne keďže škola je pre mňa prednejšia, ale keď sa dá snažím sa to nezanedbávať. :)

      Delete
  6. máš môj obdiv :) v živote som už poskúšala rôzne diéty a detoxy a ako milovníka sladkého sa mi nikdy nestalo, že by ma táto chuť prešla práve naopak - vždy po ukončení detoxu či diéty som týždeň doslova "žrala" piate cez deviate a najmä sladkosti. Už som sa s tým teda zmierila a mám to teraz tak, že sa snažím cez týždeň sa sladkému vyhýbať a keď už si niečo dzobnem cez víkend, nie vždy to však vyjde (kolegyna donesie čokoládu atď.) :D snažím sa pripravovať si protéinové dobroty a dať prednosť tým pred komerčnými sladkosťami :)
    Drew's Beauty
    Narodeninová giveaway

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem!❤ Verím tomu, že vzdať sa sladkého je ťažké, ale ak máš pevnú vôľu všetko sa dá. Samozrejme prvé dni bez sladkostí vnímaš ako týranie, ale po pár dňoch ťa chuť na to prejde. Ale je super, že sa to snažíš obmedziť aspoň cez pracovný týždeň. :)

      Delete
  7. Naozaj zaujímavý článok! :) Obdivujem, že si to zvládla! A samozrejme, gratulujem výherkyni! :)

    CAROLINE
    POZÝVAM ŤA NA MOJU GIVEAWAY

    ReplyDelete
  8. Ty jo, gratuluju ti, máš můj respekt, to já bych to nedala :D

    ReplyDelete
  9. following back <3 http://mylittleparadiseinthiscrazyworld.blogspot.ba/

    ReplyDelete