Postcrossing


"Pošli pohľadnicu a dostaneš pohľadnicu späť od náhodnej osoby niekde zo sveta!"

Keby si pred tromi rokmi predstavím, že dnes budem písať článok o stránke Postcrossing, asi by som sa úprimne smiala. S touto stránkou som sa zoznámila na základke vďaka hodinách anglického jazyka a geografie. Môj učiteľ totiž túto stránku už veľmi dobre poznal a chcel, aby sme ju spoznali aj my žiaci. Mali sme za domácu úlohu zaregistrovať sa na tejto stránke a napísať našu prvú pohľadnicu. Mne sa do toho absolútne nechcelo, pretože mi až postupom času došlo, že som nepochopila hlavný cieľ stránky. Nikto mi to v podstate nevysvetlil ako to celé funguje, no pokiaľ som nechcela päťku, bola som donútená to urobiť. Ako tak som napísala moju prvú pohľadnicu v angličtine, ukázala ju učiteľovi a po škole ihneď odoslala. Mala som konečne pokoj. Od tej doby som na túto stránku ani nevkročila, až dokým som si v schránke nenašla pohľadnicu s mojím obľúbeným hercom a krásnym vzkazom na druhej strane. Strašne ma to inšpirovalo a tak som si opäť zapla Postcrossing a začala písať ďalšie pohľadnice. Začalo ma to neskutočne baviť a predstava, že si moje pohľadnice čítajú niekde v Kanade či v Číne, bola na nezaplatenie. Zvyčajne som posielala pohľadnice s mestom, v ktorom bývam, no časom som si začala kupovať pohľadnice všade tam, kde som bola. Bola som na vianočných trhoch v Bratislave, kúpila som pohľadnice. Bola som na nejakom hrade alebo zámku, tiež som kúpila pohľadnice. Skrátka som sa takto chcela podeliť so svetom o tu krásu, čo tu na Slovensku máme. Podľa profilu toho, komu som išla danú pohľadnicu písať, som aj napísala text. Niekto chce, aby ste mu napísali o sebe, iný zase o svojom meste či krajine. V podstate môžete poslať akúkoľvek pohľadnicu s akýmkoľvek textom, je to úplne na vás. Keď sa nad tým, tak zamyslím, je celkom vzácne, že v tomto svete moderných technológií a internetu ešte vlastne aj niekto z nás “mladších” píše a posiela pohľadnice. A nie je nás vôbec málo, veď len v priebehu dvoch mesiacov bolo registrovaných okolo milión pohľadníc.


Ak poznáte túto stránku, určite mi napíšte či radi posielate pohľadnice. A ak ste o tejto stránke ešte nepočuli, dúfam, že vás tento článok zaujal a že o chvíľu napíšete svoju “prvú” pohľadnicu na tejto stránke. 

_________________________________________________________________________________

"Send a postcard and receive a postcard back from a random person somewhere in the world!"

If I imagined three years ago that I will write an article about the site Postcrossing today, I would laugh. I knew this site through English lessons and geography. My teacher has already known about the site and he wanted us to know it, too. We had one homework - register on this site and write our first postcard. I didn’t want to do it absolutely, but it was because I didn't understand the main point of the page. Nobody explained to me how this site works, but I was forced to do it. So I wrote my first postcard in English, showed it to my teacher and sent after school immediately. I was finally rid off it. Since then I haven’t visited this site until I found the postcard of my favorite actor and with beautiful message on the other side, in my mailbox. It was inspired me and I went to Postcrossing again and started writing more postcards. I started enjoying it and the idea that somebody reads my postcards somewhere in Canada or in China, was admirable. I was usually sending the postcards with the town in which I live, but over time I started to buy some postcards wherever I was. I was at the Christmas markets in Bratislava, I bought postcards. I was in a castle, I also bought the postcard. I just wanted to share with the world the beauty of everything what we have here in Slovakia. According to the profile of the person to whom I sent the postcard, I also wrote the text. Someone wants to know something about me, somebody information about my town or country. Basically, you can send any postcard with any text, which you want. It is really up to you. When I was thinking about it, I found out that it is really rare that somebody from us "younger" writes and sends postcards in this world of modern technology and the internet. Every day there are more and more postcrossers, because there were registered around million postcards in only two months.


If you want you can write me your opinion about this site or writing the postcards. And if you have never heard about it, I hope you will go on this site and write your first postcard on Postcrossing.

Share This Article:

, , ,

CONVERSATION

19 comments :

  1. Páni, tak na to sa musím pozrieť, moc pekná myšlienka :)

    ReplyDelete
  2. This is a great idea!
    Have a good new week!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    ReplyDelete
  3. Jee, to je milené, asi to skúsim aj ja :)

    ReplyDelete
  4. This sounds pretty lovely
    I love it the postcards
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  5. To je nádherne milé :) rada by som to tiež vyskúšala.

    SlavikStories
    Čítanie je sexy

    ReplyDelete
  6. Fantastický nápad. Presne tieto maličkosti robia svet krajším. Určite vyskúšam. Ďakujem za príjemné čítanie :)

    ReplyDelete
  7. Veľmi dobrý článok, o tejto stránke som už počula ale ešte som sa na ňu nestihla ísť pozrieť ale pojdem ;)

    ReplyDelete
  8. Stránku znám, dokonce jsem jednou i uvažovala, že bych se zapojila, ale nakonec jsem nikdy žádnou pohlednici neodeslala.. Ale ta samotná myšlenka se mi pořád líbí :) Doufám, že nám někdy nějaké pohledy, co ti přišly, ukážeš! :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  9. Ja mam problem poslat pohladnicu aj rodine a nieto este na nejaku stranku :D, ale je to mila myslienka :)

    ReplyDelete
  10. Tak to musím vyskúšať aj ja!
    Nová giveaway na blogu :) : THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  11. Wau tak to je skvelý článok a myšlienka ♥ Ešte som o tom nepočula. Určite sa na to pozriem :) Ďakujem za tip :)


    accessoriesforbeauty.com

    ReplyDelete
  12. To mi přijde jako moc skvělý nápad, hned se jdu na tu stránku mrknout :)
    lalymylifestyle.blogspot.cz

    ReplyDelete
  13. Great idea

    Follower # 40
    Following you dear, waiting for you now :)
    Will feel happy to see you on my blog.xx
    beautydrugs.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. To je skvelá myšlienka, ešte som o stránke nepočula tak sa určite pozriem :)
    Pozývam ťa na giveaway :)
    Sunrise of my life ✿

    ReplyDelete
  15. To je úžasná myšlienka, nepočula som o tom ešte ale určite sa pozriem:)

    Saja Frey blog

    ReplyDelete
  16. Veľmi pekná myšlienka, na tú stránku sa musím pozrieť aj ja :)
    Caroline

    ReplyDelete
  17. O tomhle jsem už někde četla a přijde mi to jako super nápad a záležitost. BEAUTYPUSINKA

    ReplyDelete
  18. Tak toto vyzerá super. Ja som zatiaľ skúšala iba SWAP, aj keď to som iba teraz pred Vianocami začala a hneď som ich rozbehla až 5. Nejak ma to oslovilo :) Ale takéto pohľadnicovanie určite musí byť super. Hlavne ak by som dostala nejakú typickú pre daný štát :)

    Čo je dobré to musím mať aj s novou vianočnou GIVEAWAY

    ReplyDelete