Smell of baking



Asi sa ani nedá slovami opísať ako veľmi milujem piecť a akú mi to robí radosť. Síce počas školy na to nemám veľa času, čo ma dosť mrzí, ale zato cez prázdniny si to stále dvojnásobne vynahradím. Dnešný článok je špeciálne zameraný na tri rôzne ríbezľové maškrty. Snažila som sa zostaviť recepty tak, aby boli čo najzdravšie a zároveň aj chutné.


Ríbezľový cheesecake
Na tuhý podklad budeme potrebovať:
maslo 120g
bebe keksíky 200g

Rúru vyhrejeme na 200 stupňov. Keksy rozdrvíme na čo najmenšie kúsky (buď ručne alebo mixérom). Na panvici rozpustíme maslo a vysypeme naň rozdrvené keksíky. Miešame, až kým nám nevznikne drobivé cesto. Keksovú zmes vysypeme na dno tortovej formy a zarovnáme hánkami alebo vareškou. Dáme piecť na 10 minút.

Čo budeme potrebovať na plnku?
jemný tvaroh 500g
trstinový cukor 180g (ja som použila kokosový)
hladká múka 2PL (použila som špaldovú)
vanilkový extrakt 2ČL
citrónová kôra 1ČL
citrónová šťava 2PL
vajíčka 2ks
kyslá smotana 200g

Do misy dáme tvaroh, cukor, múku a rozmixujeme do homogénnej zmesi. Počas miešania pridáme vanilkový extrakt, citrónové ingrediencie, vajíčka a ako posledné smotanu. Cesto musí byť hladké, ale nie veľmi riedke. Cesto vylejeme na keksíkový korpus a dáme piecť na 10 minút pri 200 stupňoch. Potom teplotu znížime na 120 a pečieme ďalších 25 minút. Rúru vypneme a koláč v nej necháme chladnúť bez otvárania 2 hodiny.

Ingrediencie na zdobenie:
ríbezle (toľko, aby pokrylo celý povrch torty)
želé 1 balíček

Na vychladnutý cheesecake rovnomerne rozmiestnime drobné ovocie a zalejeme želé. Potom tortu necháme vychladnúť v chladničke na hodinku.

 Tvarohové guľky plnené ríbezľami
Ingrediencie na cca 11 guliek:
230g ovsených vločiek (ušetrite si námahu ak si kúpite namleté)
20g strúhaného kokosu
250g jemného tvarohu
1 vajce
trochu mlieka (ja som zvolila kokosové)
Vypracujeme cesto a robíme guľky, následne placky do ktorých dáme ovocie a urobíme znova guľky. Varíme v osolenej vriacej vode 7 minút.
 Môžeme podávať s maslom, medom alebo so škoricou ako som to urobila ja.

Čokoládovo-ríbezľové muffiny
Budeme potrebovať:
6 vajíčok
300g hladkej špaldovej múky
100g kokosového cukru
jeden balíček prášku do pečiva
štipka soli
mokka lyžička sódy bikarbóny
100g kokosového oleja 
100g horkej čokolády (najlepšie by bolo ak by mala minimálne 85%) 
2 biele smotanové jogurty alebo jeden veľký (jeden by mal mať 145g)
košíčky
ríbezle a kúsky čokolády na zdobenie

Postup receptu je rovnaký ako v článku Cake obssesion až na to, že tesne pred tým ako dáme vyšľahané bielka do cesta tak si vo vodnom kúpeli rozpustíme čokoládu spolu s kokosovým olejom. Chvíľku necháme vychladnúť a pridáme zmes do cesta.
Pomocník bez ktorého sa pri robení muffinov už nezaobídem.
 Dobrú chuť!

Share This Article:

, ,

CONVERSATION

8 comments :

  1. Mňam, všetko vyzerá úplne skvelo! :)

    Pozývam ťa na letnú Giveaway, ktorá práve prebieha na mojom blogu :)
    Hello, my name is Ev

    ReplyDelete
  2. Och bože, tie muffiny vyzerajú neskutočne a doma v chladničke mám ešte zopár ríbezlí, tak už asi viem, čo s nimi :)
    Caroline ~ Giveaway

    ReplyDelete
  3. Mňam vyzerá tu super hneď by som to zjedla ;D

    ReplyDelete
  4. Jej, veľmi pekný článok. Sama hrozne rada pečiem a nedávno som sa mojím výtvorom chválila aj na blogu. Veľmi fajn recepty, skvelé tipy. Cheescake vyzerá fantastickt, rovnako aj muffiny. Šikovná

    ReplyDelete
  5. také ráda peču, ale u nás je před troubou strašně moc věcí, takže se mi to nechce oddělávat a raději místo pečení sedím u komplu. :) Vypadá to moc dobře, jsi šikovná:)

    Somethingbykate

    ReplyDelete
  6. Och, mňam! ♥♥ Jak já ráda peču a tohle všechno vypadá tak nádherně, že to prostě musím vyzkoušet taky!!! :) Děkuji ti za inspiraci :)

    Měj se v lásce,
    Janet S. ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    ReplyDelete
  7. To môže byť veľká dobrota :)

    ReplyDelete